نرم کننده های آب چگونه کار می کنند

اصطلاح "آب سخت" به آب های زیرزمینی گفته می شود که حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مانند منیزیم یا کلسیم است. نرم کننده های آب دستگاه هایی هستند که برای کاهش میزان یا تأثیر مواد معدنی در سیستم آب خانه شما طراحی شده اند. این راهنما مروری بر نحوه کار نرم کننده های آب برای بهبود کیفیت تأمین آب خانه شما دارد.


 

سختی آب چیست؟
تجمع آب سخت روی لوله ای در زیرزمین.

    در حالی که آب باران هنگام سقوط از آسمان "نرم" است ، آب های زیرزمینی به سفره های زیرزمینی می ریزد و می تواند مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و آثار فلزات را جذب کند.
    اگرچه برای نوشیدن بی خطر است ، اما آب سخت می تواند اثر صابون ها و مواد شوینده را سرکوب کند ، که می تواند منجر به حلقه های حمام ، ایجاد لکه روی لیوان ها و ظروف ، لباسشویی با کارایی کمتر و شستشوی م effectiveثرتر صابون ها و شامپوها شود.
    علاوه بر این ، رسوبات آب سخت می تواند باعث رسوب و رسوبات معدنی در قهوه سازها ، لوله های آب ، کاشی و سرامیک و بخاری آب شود. این می تواند باعث کاهش جریان آب ، کاهش عمر دیگ بخار و آسیب طولانی مدت به منبع تغذیه و اتصالات شود.
    برای تعیین میزان سختی آب می توانید از کیت تست آب استفاده کنید. سطح 1 دانه در هر گالن (gpg) یا بالاتر از نظر فنی نشان دهنده مقداری سختی آب است ، اما 7 گرم در اغلب موارد نشان می دهد که ممکن است به یک نرم کننده آب در خانه شما نیاز باشد.


نکته: برای دقیق ترین ارزیابی میزان تأمین آب در خانه خود ، با آزمایشگاهی در منطقه خود که آزمایشات آب را انجام می دهد تماس بگیرید.
قطعات نرم کننده آب
نرم کننده آب در یک اتاق تاسیسات خانوادگی نصب شده است.

نرم کننده های آب معمولاً در خانه ای نزدیک ورودی آب نصب می شوند. آنها دارای بخشهای اصلی زیر هستند:

    مخزن نرم کننده ، مخزن معدنی نیز نامیده می شود ، به یک خط آب خانگی متصل می شود و حاوی دانه های رزینی است (دانه های پلاستیکی ، معمولاً از پلی استایرن ساخته می شوند) که ماده معدنی را از آب استخراج می کنند.
    مخزن آب نمک از طریق یک لوله پر کننده به مخزن نرم کننده متصل می شود و برای بازسازی دانه های رزین استفاده می شود. مخزن آب نمک دارای یک درپوش قابل جابجایی برای پر کردن آب برای نرم شدن آب (یا به جای آن ، پتاسیم) است.
    شیلنگ تخلیه از مخزن به لوله تخلیه یا فضای خشک منتقل می شود.
    شیر کنترل شامل یک دستگاه اندازه گیری است که میزان آب ورودی به مخزن و عبور از خانه را اندازه گیری می کند. این چرخه منظم بازسازی مرواریدهای رزینی را آغاز می کند.

نرم کننده های آب چگونه کار می کنند؟
مردی یک لیوان آب شیر را پر می کند.

    تبادل یونی فرآیندی است که طی آن بیشتر سیستم های نرم کننده آب ، آب سخت را به آب نرم تبدیل می کنند.
    فرآیند نرم شدن آب با ورود آب به بالای مخزن نرم کننده و نفوذ به درون دانه های رزین آغاز می شود.
    دانه های رزینی دارای بار الکتریکی منفی هستند که بار مثبت ذرات آب جامد مانند کلسیم و منیزیم را به خود جلب می کند. ذراتی به نام یون روی مهره ها باقی مانده و آب نرم برای استفاده در خانه شما از مخزن خارج می شود.
    اگر یکی از آن ها را نصب کرده اید و از خود می پرسید: "از کجا می دانم نرم کننده پارچه من کار می کند؟" ممکن است هنگام استحمام تفاوت کیفیت آب را احساس کنید ، یا اینکه متوجه شوید صابون یا مواد شوینده کف بیشتری ایجاد می کند. متناوباً ، اگر بعد از دوش گرفتن لکه های آب سخت روی فنجان ها یا ظروف مشاهده کردید یا احساس خارش دارید ، ممکن است نرم کننده آب به درستی کار نکند.


نکته: سازندگان نرم کننده های آب پیشنهاد می کنند بعد از نصب نرم کننده آب ، مقدار مواد شوینده و صابون های دیگری را که استفاده کرده اید کاهش دهند.