پرش به جستجو

تصفیه مغناطیسی آب روشی برای کاهش فرضی اثرات آب سخت به وسیله گذراندن آن از میان میدان مغناطیسی است که به عنوان جایگزین غیرمغناطیسی سختی‌گیر آب به کار می‌رود. اولین بار در طبیعت با مشاهده و اندازه گیری میزان سختی آب عبوری از صخره هایی با قابلیت مغناطیسی پی به این موضوع برده شد که می توان با استفاده از میدان مغناطیسی سختی آب را کاهش داد

سختی‌گیری مغناطیسی آب روشی است که طی آن ظاهراً اثرات آب سخت با عبور از یک میدان مغناطیسی کاهش می‌یابد. این روش به عنوان یک روش غیر شیمیایی کاربرد دارد. سختی‌گیری مغناطیسی آب تا کنون به روش‌های علمی اثبات نشده‌است. تصفیه مغناطیسی آب با استفاده از دستگاه های سختی گیر مغناطیسی قابل انجام است . سختی گیر های مغناطیسی به دلیل وجود میدان مغناطیسی دائمی هزینه های رسوب زدایی در چیلر و الکتروموتور ها ویا حتی کشاورزی را کاهش می دهد.از دیگر مزایای سختی گیر های مغناطیسی می توان به نصب اسان آن بر روی انواع لوله اشاره کرد.

این نوع از دستگاه ها معایبی نیز دارند مثلا برد کوتاه آن یکی از مشکلات سختی گیر های مغناطیسی است هم چنین بازدهی آن نسبت به سایر روش های موجود سختی گیری آب پایین است به طوری که در بهینه ترین حالت حدود هشتاد درصد از فرآیند رسوب گذاری می کاهد.

از انواع سختی گیر های مغناطیسی می توان به سختی گیر مغناطیسی فلنجی ، رزوه ای و... اشاره کرد

منبع : https://fa.wikipedia.org/wiki/تصفیه_مغناطیسی_آب